Air Jordan 1 Sneaker

Nike Air Jordan, en af de mest ikoniske sneakers i dag. Skoen i sig selv selv er alle pengene værd, med et design der er velovervejet og udført i perfektion. Udover skoens fede design ligger der en historie bag der virkelig er alt værd.

Nike startede tilbage i 1984 med at designe skoen, sammen med den verdens kendte basketball spiller Michael Jordan. På daværende tidspunkt var Jordan i NBA og spillede hans top niveau. Nike besluttede sig derfor at finde en designer der sammen med dem kunne lave en sko der viste Michael´s passion og vildskab inden for Basketball. Dette gjorde de ved at lave en mere personificerede sko som var en blanding mellem den høje basket sko, men også en hverdags sneakers. De fandt i sidste ende frem til en sko der blev kaldt Nike Air Jordan 1.

Tilbage da Michael og Nike udgav nike silhuetten og Michael skulle spille i dem i NBA valgte NBA at forbyde ham at bruge dem. Dette gjorde at hver gang han trådte ind på banen ville han få en bøde på 5000 $. Dette lyder måske at meget, men hver gang Michael trådte ind på banen gjorde det at der kom større og større hype omkring skoen. Dette gjorde der kom kæmpe efterspørgsel og er derved blevet til den sko det er den dag idag.

Skoen er lavet i læder og tekstil og er derved super ned at holde ren, og den er virkelig en behagelig sko at løbe rundt i. Skoen har en stor hype og det er derfor ikke alle mennesker der render rundt i et par. Derfor vil jeg give Nike Air Jordan 5 stjerner. Dette ligger til grund for den helt faktastiske historie der ligger bag, og hvad den har betyder for Basketball sko idag. Derudover er det også en sko der virkelig bare fange blikke på gaden.

Derfor får den 5 stjerner herfra.

Er du interesserede i andre nike sneakers kan du læse om Nike Air Force 1her.

Air jordan 1