DERTBAG DESIGN
Den unge designer Philip Post (ses på øverste billede), er manden bag det amerikanske mærke Dertbag Design.
Vel at mærke er Philip kun 19 år, dog har han allerede skabt et velfungerende- og voksende tøj brand.
I en alder af blot 13 år, begyndte Philip at hånd-screen-printe t-shirts fra sit hjem i Norwalk. Inden længe solgte han de forskellige t-shirts online, med stor succes.
Philip er autodidakt og har lært sig selv at hånd-screene igennem YouTube. Udover denne mediekanal, kreditter han også sin tidligere puertoricanske babysitter, for at udforme hans stil og interesse for mode. Til dette siger Philip således:
“Han elskede Michael Jordan. Han havde alle de Air Jordan Sneakers hjertet kunne begære. Yderemere var han besat af unikke retro trøjer og Tupac Shakur”.
Philips interesse for streetwear design fik dog yderligere næring, da han i fjerde klasse, så en dokumentarfilm om Pharrell Williams og hans nystartet Billionaire Boys Club og Ice Cream. Inspirationen fra disse mærker og kreative individer, blev hurtigt en drivkraft for Philip og hans drøm.
Skateboarding og dets univers - har herfor været stor inspirationskilde for Dertbag Design. Dog er Philip, som kunster altid i konstant udvikling og stimulere forsat sine sanser samt inspiration.
Siden den spæde start i hjemmet i Norwalk, har Philip opnået meget fortjent succes. Personligheder som Tyler, The Creator, Earl Sweatshirt og A$AP Ant mfl. har i den grad taget mærket og Philip Post til sig.
Endvidere åbnede Philip sidste år hans helt egen Dertbag Store i Bridgeport. Fremgangen for Dertbag og Philip har indtil videre været massiv, hvilket er yderst rosværdigt. Det har krævet meget mere end blot hårdt arbejde.
Philip er et god eksempel på, hvordan unge bare skal tage springet ud mod deres drømme, uden for megen eftertænksomhed. Vær’ aldrig bange for at sætte dig selv derud og være anderledes.
Få de seneste nyheder om Dertbag Design her:
http://dertbaggg.tumblr.com