A.P.C. x KANYE F/W 14

Seks måneder efter forpremieren af deres andet og sandsynligvis sidste kollaborative kollektion, har Kanye West og A.P.C. frontmanden Jean Touitou netop annonceret at F/W 14 samarbejdet officielt lanceres i denne måned.

Præsentationen udviser samme sæt antræk, som vi så tilbage i januar, hvor de to minimalister dykkede dybt ned i Jean Touitous dyre millitær-samling, hvilket skabte det velkendte inspirationsgrundlag.

Inspirationen har nu resulteret i lusuriøst og simplistisk komfortabelt tøj, som opretholder en fornem identitet.

Selve proccessen omkring den længeventet kollektion har eftersigende været adeles langvarig, da Kanye er yderst perfektionistisk .
Perfektionen er dog kommet A.P.C. og Kanye tilgode, da slutresultatet er ekstrem vellykket.

PIGALLE x NIKE AIR RAID

Igår præsenterede Pigalle deres nye basketball kollektion ved modeugen i Paris. Basketball har altid været en af kilderne til Pigalles store inspiration. Folkene bag det franske mærke er endvidere dybt involveret i basketball scenen i Paris, hvilket gør den nye kollektion til en naturlig forlængelse af brandet.

Den nye Pigalle Basketball kollektion bygger også på et samarbejde ved siden af beklædningsdelen.
De fleste af jer vil huske det seneste samarbejde med Nike og deres Air Force 1, hvor den klassiske sko blev udgivet i to versioner med matchende tøj.
Denne gang har Pigalle og Nike slået hovederne sammen på ny, for at kreere en ny fortolkning af den klassiske Nike Air Raid.

Nike Air Raid er grundlæggende kendt for sin rene æstetik, hvilket Pigalle flot har taget til sig og givet skoen et minimalt look. Skoen kommer i to forskellige farvevarianter hvid og bordeaux - med et snart af lilla.

Pigalle har slutteligt tilføjet følgende ord på hælen: “FOR OUTDOOR USE ONLY”, dette kan i den grad tolkes som en kærlighedserklæring til basketball.

Der er endnu ikke oplyst en udgivelsesdato for disse sneakers.

COMME des GARÇONS SHIRT “THE GREAT ESCAPE’‘

Magasinet Visual Tales har kastet sig over en fornem editorial af COMME des GARÇONS SHIRT opsigtsvækende efterår/vinter-kollektion.

Selve kollektionen udviser visse eksperimenterende elementer, hvor et mix af forskellige metervarer er essentiel. Herudover ser vi også interessante skjorte silhuetter, som top-tier og button down. Den klassiske COMME des GARÇONS stribet long-sleeve er også at finde i kollektionen, dog i en ny fortolket udgave.

Billedeserien er fotograferet af Jerry Buttles og stylet af David Vandewal. Inspirationen til denne editorial er hentet fra Steve McQueen’s kendte film ved samme navn (’'The Great Escape”) .

A BATHING APE x COCA-COLA

Det japansk-baseret mærke A Bathing Ape annonceret i sidste uge et samarbejde med et af verdens mest velkendte brands, nemlig Coca-Cola.

Anonceringen havde ikke mange informationer eller billeder med på vejen, hvorfor vi måtte vente i spænding.

Nu er kollektionen endelig blevet offenligtgjort og den skuffer næppe - tværtimod. Hele spektret af kollektionen er gennemført fra ende til anden.
A Bathing Ape har formået at inkorporere læskedrikgiganten i et unikt modeunivers.

De to fagområder mødes på fornemmeste vis, hvorpå begge parter bibeholder deres identitet udadtil. A Bathing Ape har bl.a. taget deres ikoniske camouflage mønster og fusioneret det med Coca-Colas famøse røde farve.

Herudover rummer kollektionen også limited-edition prints samt et speciallavet G-Shock ur. Andre gimmicks som yo-yo og drikkeglas er også repærsenteret i denne fortræffelige kollektion.

Alle elementer fra ovenstående kollektionen bliver lanceret d. 5 juli.

PHARRELL WILLIAMS x G-STAR “RAW FOR THE OCEANS’‘

Den kreative alt-mulig-mand Pharrell Williams har slået pjalterne sammen med det velkendte hollandske tøj brand G-Star . I fællesskab har de skabt et unikt tøj koncept, hvorpå naturen samt havet bliver beskytte på bedste vis.

Kollektionen er kreeret af Pharrell og produceret i samarbejde med Bionic Yarn, Vortex Project og Parley. Hvert produkt er opbygget af fibre fremstillet af genbrugte plastikflasker, hvilket minimere vandforbruget for produktionen betydeligt - herved skades miljøet ikke.

Subtile detaljer samt en afdæmpede farvepalet er hovedelementerne i den designmæssige del. Disse kombinationer skaber både en raffineret og opsigtsvækkende udstråling.

Kollketionen er tilgængelige hos udvalgte forhandlere til september.

EN INSTAGRAM VI NYDER

Disse enestående og ekstravagante billeder tilhører danske Baixiang Chen.
Baixiang er 25 år og arbjeder i øjeblikket indenfor modens verden, hvor han bl.a. har udarbejdet fornemme projekter for Côte&Ciel, Très Bien og Our Legacy.

De fleste af Baixiang billeder udstråler en vis ro og stilhed, hvilket også er hans personlige mål. Udover disse to elementer, bliver lys og naturlige skygger desunden fremvist på overordenligt flot manér.

Da Baixiang er farveblind, ser han verden andereledes end de fleste mennesker, hvilket skaber en interessant indgangsvinkel. Denne blindhed var én af grundene til at han tilsluttet sig til Instagram.
Baixiang var nysgerrige efter at se, om hans opfattelse og den måde, han redigerer billeder på var noget, som andre ville forstå eller værdsætte.

Herfra værdsætter vi om nogen Baixiangs enestående og utrolige betagende billeder.

I 2013 blev Baixiang kåret til Danmarks bedst klædte af det anerkendte tidsskrift Euroman .

Du kan følge Baixiang Chen her:
Instagram: @baixchen
Web: www.baixiangchen.com

©: Baixiang Chen

ASTRID ANDERSEN S/S 15 KOLLEKTION

Astrid Andersen er endnu engang i vælten. Denne gang gælder det hendes interessante og visionærer S/S 15 kollektion.

Den opsigtsvækkende kollektion blev i søndags præsenteret på den engelske modemesse i London, hvor Astrid høstede megen ros, specielt for hendes modige farvevalg.

Silhuetterne er stadig meget sports-inspireret, hvor basketballtrøjer samt busker er stærkt repræsenteret. De grafiske elementer er igen overdimensioneret, dog som altid - udført med stil.

Selve æstetikken er mere kvindagtige, hvilket kommer til udtryk i de beskåret silhuetter. Yderemere er materialevalget utrolig bemærkelsesværdigt, da både velour, mesh, nylon mfl. har et fremragende sammenspil.

Slutteligt kan vi tilføje, at den udsædvanlige Nike Air Rift Sandal, blev brugt flittigt under modeshowet, hvilket manifestere sandalen som et af sommerens bedste fodtøjs valg.

CARHARTT WIP FALL/WINTER 2014

Det første smugkig på den længeventet F/W-14 kollektion fra Carhartt WIP er nu endelig tilgængelig.

Det amerikanske firma bygger flot videre på de moderne tilpasninger af det klassiske arbejdstøj, som Carhartt i sin tid, blev utrolig velkendte og respekteret for.

I denne kollektion har de mere afdæmpet og kølige farver fået en større rolle, hvorpå vi ofte ser Deep Navy, Toscana Red og Light Brown repræsenteret. Carhartt forsætter ydermere med deres fascination af all-over-print, hvor en ny camouflage samt andre variationer kommer til deres ret.

Afslutningsvis har Carhartt igen skabt en unik overtøjskollektion, som endda er blevet forfinet ydereligere. Det især følgende produkter, som pryder overtøjs-paletten: Bu tton-down jakker, Parka Coats og Anorakker.

Du finder nu mange af de nye styles hos SEKTION 1.

DERTBAG DESIGN

Den unge designer Philip Post (ses på øverste billede), er manden bag det amerikanske mærke Dertbag Design.

Vel at mærke er Philip kun 19 år, dog har han allerede skabt et velfungerende- og voksende tøj brand.

I en alder af blot 13 år, begyndte Philip at hånd-screen-printe t-shirts fra sit hjem i Norwalk. Inden længe solgte han de forskellige t-shirts online, med stor succes.
Philip er autodidakt og har lært sig selv at hånd-screene igennem YouTube. Udover denne mediekanal, kreditter han også sin tidligere puertoricanske babysitter, for at udforme hans stil og interesse for mode. Til dette siger Philip således: “Han elskede Michael Jordan. Han havde alle de Air Jordan Sneakers hjertet kunne begære. Yderemere var han besat af unikke retro trøjer og Tupac Shakur”.

Philips interesse for streetwear design fik dog yderligere næring, da han i fjerde klasse, så en dokumentarfilm om Pharrell Williams og hans nystartet Billionaire Boys Club og Ice Cream. Inspirationen fra disse mærker og kreative individer, blev hurtigt en drivkraft for Philip og hans drøm.

Skateboarding og dets univers - har herfor været stor inspirationskilde for Dertbag Design. Dog er Philip, som kunster altid i konstant udvikling og stimulere forsat sine sanser samt inspiration.

Siden den spæde start i hjemmet i Norwalk, har Philip opnået meget fortjent succes. Personligheder som Tyler, The Creator, Earl Sweatshirt og A$AP Ant mfl. har i den grad taget mærket og Philip Post til sig.

Endvidere åbnede Philip sidste år hans helt egen Dertbag Store i Bridgeport. Fremgangen for Dertbag og Philip har indtil videre været massiv, hvilket er yderst rosværdigt. Det har krævet meget mere end blot hårdt arbejde.

Philip er et god eksempel på, hvordan unge bare skal tage springet ud mod deres drømme, uden for megen eftertænksomhed. Vær’ aldrig bange for at sætte dig selv derud og være anderledes.

Få de seneste nyheder om Dertbag Design her: http://dertbaggg.tumblr.com

FROM A JOURNAL

Det danske herretøjsmærke Journal er snart klar med deres længe ventede AW 14 kollektion, som byder på super fine detaljer og kvaliteter.

Hvis du ikke er bekendt med mærket, kan det kort beskrives af spændende metervarer i et udfordrende men tidløst formsprog, som er den samlede filosofi bag Journal.

Journal har generelt til formål, at fremstille tøj i et højt kvalitetsniveau, hvor detajlerne og metervarerne er ekstraordinære. Deres fornemmeste opgave er, at skabe en langtids holdbar garderobe, der stadig er interessant sæson efter sæson.

De kreative mennesker bag mærket, udtaler at inspirationen altid bunder i personlige interesser så som kunst, arkitektur, litteratur, processer og generelle oplevelser. Det tidløse men ofte udfordrende formsprog, fungerer som fundamentet for hver kollektion. Det at tage modige valg og tænke stort - på samme  vis som skulle man tegne et rådhus eller udforme et kunstværk - beskriver design processen og vigtigheden af både de store og små detaljer i hvert produkt. Dette skaber en meget ekspressiv og kontinuerlig udvikling i mærkets kollektioner.

I denne AW 14 kollektion har et særlig bombastisk stykke arkitektur og dets former været grundlag for inspirationen. Dette har skabt rene linjer, som samtidig er opsigtsvækkende og stilfulde. Denne kombination er utrolig vellykket samt tro mod konceptet.

Journal er tilgængeligt i forretninger som Oak New York, Vibskov Boutique København og N.Y., Soulland mv. og nu er mærket at finde hos SEKTION 1.

'));