PHARRELL & adidas Originals - POLKA DOT PACK

Året er ved at gå sin stille gang mod det kommende 2015, hvilket har givet Pharrell og adidas muligheden for at sende deres sidste Stan Smith samarbejde på gaden - inden nye kreative idéer skal realiseres i 2015.

Denne gang har Stan Smith silhouetten fået et nyt og interessant “twist” med de såkaldte “Polka Dots”. Disse prikker pryder både skoene i deres store (nederste billede) og mindre format (øverste billede).

Igen har Pharrell og adidas valgt, at kreere en matchende overdel til skoene. Den velkendte adidas track-jacket har endnu engang været i partnerskabets søgelys - det nye tiltag til jakken, ses ovenfor.

Dette samarbejde vil blive tilgængeligt i slutningen af november samt midt december.


STAN SMITH x STAN SMITH

Dette efterår bliver Seth Macfarlanes TV-show American Dad forflyttet til den amerikanske online- og TV-tjenesten TBS. I denne anledning har adidas og American Dad, skabt denne ovenstående Stan Smith sneaker for at hylde showets nykommende sæson.

Det er selvfølgelige seriens berygtede hovedkarakter Stan Smith, som ligger ansigt til disse special-edition Stan Smith sneakers - det hele går op i en højere enhed. Både tennisikonets ansigt er erstattet med hovedkarateren Stan Smith, samtidig med at indlægssålen er en animeret tegning af Stan.

Denne American Dad! x adidas Origianals udkommer d. 18 oktober.

Y-3 FALL 2014 EDITORIAL AF WISH

Det inspirerende undermærke fra adidas ( Y-3), har denne gang været i Wish’s varetægt, hvor en flot editorial af mærkets fall 14 kollektion er blevet skabt.

Som altid, er farvepaletten domineret af sort, hvor simpelhed og lettere abstrakte sportssilhuetter er i centrum. Det tekniske i sportstøjet er flot kombineret med det velkendte high-end-look.

Udover tøjet bliver der også kastet et blik på de populære sneakers fra denne sæson, hvor den røde Qasa sneaker tager meget fokus. De klassiske Y-3 silhuetter er dog stadig flot repræsenteret i nye colorways.

Du kan se flere billeder af denne vellykket editorial på Wish egen hjemmeside.

EN HYLDEST TIL 72

Lav profil og komfort har været et gennemgående tema fra det tre strippet brand i 2014. Efter udgivelsen af Pure Boost og de mange varianter af den populære ZX FLUX, ser adidas SL Loop Runner nu dagens lys.

Selve strukturen er let og minimalisktisk, herudover minder skoen næsten om en strømpe - den er både let at tage af og på.
Øvredelen er produceret i en mesh-kvalitet, hvilket gør SL Loop Runner yderst åndbar samt mere let. Det grafiske har i denne udgave en stor betydning, som endvidere bliver bakket fornemt op af forskellige
ruskindsdetaljer.

SL Loop Runner er en videreudvikling af den lette sneaker ved navn SL 72, der debuterede ved Sommer OL i München i 1972. Dengang var SL 72’s primære funktion, at være en afslapnings-sko for atleteren mellem de forskellige discipliner. Hvis atleterne altså ikke bar’ pigge eller andre ydeevne sko, blev de iført SL 72.

EN BLOG VI NYDER

Det handler om, at fortælle historien gennem detaljerne og personligheden”.

Sådan lyder det fra skaberen af sneakers/foto bloggen, Angel Gonzalez.
Med Varagant Sneaker har Angel skabt en fremragende blog, hvor detaljerne og personligheden netop harmonere med hinanden på fortræffelig vis.
Selve omdrejningspunktet for bloggen er velfotograferet billeder af eksklusive sneakers.

Angel dokumentere dog også sin spændende rejse rundt om kloden med stemningsfyldte by- og landskabsbilleder, hvilket skaber en tiltalende variation.

På bare 4 år har Angel allerede opnået stor anderkendelse blandt store personligheder samt firmaer. Han er ofte én af de første valgte, når store firmaer som f.eks. New Balance og Nike, skal hyrer fotografer til deres kampagner.

Angel Gonzalez’s fantastiske arbejde er bestemt et kig værd: vagrantsneaker .

©: Angel Gonzalez

ADIDAS ZX FLUX + INSTAGRAM

Alle de madbilleder, smukke solnedgange samt de famøse selfies, som befolker din Instagram kan snart finde vej til dine fødder.

Adidas har nemlig meddelt, at de snart vil lancere deres helt unikke Instagram-app, hvor man kan tilpasse sine helt egne ZX Flux.

Den såkaldte “Adidas Photo Print App” vil frigøre et endeløs udvalg af colorways, teksturer og fotografiske muligheder til at pryde den klassiske sneaker. Selvfølgelig afhænger meget af fotografietes kvalitet, dog lover Adidas, at deres app kan forbedre kvaliteten - hvis dette ønskes.

Denne innovative feature tager idéen om Nike PhotoiD til et nyt niveau, hvor skoen nu kan individualiseres med print og tekstur.

Adidas Photo Print App går i luften til august.

STAN SMITH PRIMEKNIT

Siden denne ikoniske sko blev re-releaset tidligere i år, har vi set mange forskellige udgaver af den. Det har især været de mere eksklusive elementer, som har præget overdelen. Her kan vi nævne varianter som consortium reptile udgaven, samarbejdet med CLOT og ikke mindst den nylige Pharrell Williams version, hvor Pharrell selv har håndmalet 10 helt unikke par.

Nu giver adidas Originals den klassiske silhuette en helt ny drejning med udgivelsen af denne Primeknit version. I stedet for det traditionelle overlæder er modellen udstyret med en fuldt strikket overdel, hvorpå de tradtionelle farver (hvid og grøn) stadig er bibeholdt.

I en fantastik kombination af nyt og gammelt, bevarer skoen heldigvis sin off-white sål, hvilket stadig giver den et tidløst look.

ADIDAS + KANYE WEST

Blot få timer efter vi fik nyheden om at Kanye West arbejder på et nyt og mere sjælfuldt album, blev en ny sang af selv samme mand afsløret.

Sangen hedder “God Level” og er titelmusikken til Adidas’ nye reklamefilm “The Dream: all in or nothing” forud for VM i Brasilien her til sommer.
I reklamefilmen ser vi internationale fodboldstjerne som Messi, Dani Alves, Bastian Schweinsteiger, Robin van Persie og Suárez vise deres færdigheder på fodboldbanen imens Kanye rapper om at være på “God Level”.

Til kampangen udtaler Adidas’ marketingsdirektør Tom Ramsden sig således: “The all in or nothing”-kampange handler om at sætte alt på spil, give alt hvad man har og kun acceptere det bedste. Dette er en mentalitet, som har defineret Kanye’s karriere, hvilket gør hans musik perfekt til dette reklamefremstød, som bærer budskabet alt eller intet. Både Kanye og Adidas er globe ledere i deres egne marker, herfor faldt samarbejdet meget naturligt’’.

Nummeret er produceret af Hudson Mohawke, 88 - Keys, Mike Dean, Noah Goldstien og selvfølgelig Kanye selv.

Du kan lytte til sangen her i filmen “The Dream: all in or nothing”. Dette er indtil videre det første offentliggjorte samarbejde mellem Kanye West og den tyske sports-gigant.

Y-3 YOHJI BOOST

Samarbejdet mellem Adidas og den japanske designer Yohji Yamamoto har igen resulteret i en genistreg, både hvad angår komfort og ikke mindst design.

Denne gang er der blevet lagt stor vægt på perfomance-teknologien og ikke mindst Yohji Yamamoto’s avantgarde æstetik.

Selve skoen er konstruereret af et neopren øvre med et top micro-mesh ydrelag, som også bakkes op af nappalæder detaljer.

Selve BOOST teknologien har vi før set fra Adidas, hvor sålen aktivt hjælper til et bedre energi afkast fra dine fødder.

Y-3 YOHJI BOOST bliver dog afsindig svær at få fingerne i, da der kun bliver produceret 500 par på verdensplan.

Skoen har release i Asien d. 23 maj og globalt d. 12 juni.

'));